About

Salam kepada semua . Hidup ini bagaikan lampu dinding, yang terang dimalam hari, bila minyak sudah kering, pasti ia akan padam sendiri.

18 November 2010

akhirnya bersua jua..

samakan jam tgn aku + us asri he2...

yeahh...pe nie tbe2 je yeahh..bg la salam dulu..ehem2 salam semua...time aku tulis nie pd hari raya korban..hari raya ke-2 la..setelah penat menangkap lembu2 jalanan yg terlepas utk dikorbankan aku ada masa nk update blog aku utk hari nie..

xde pe sgt nk dikongsi..just aku rasa epy coz pada 16hb nov 2010 aku telah ketemu seseorang yang x disangka akan ketemu..pada mulanya bdk 2 sms aku dia ckp dia ada kuar bandar..tp x nak jumpa aku..awal2 lg dia dah bg sms mcm 2..perghhh bengang je rasa hati ni..rasa nk bakar je KFC kt bandar nie he2.


ok la dah org xnk jumpa xkn nk paksakan relax jela..xkan aku nk beria2 pulak..so lepas dlm 2 jam gitu la aku telefon semula tanya dia ada kt mana..dia ckp ada kat The Store..pas 2 saje la pancing tanya pas 2 nk g mana?dia ckp ntah la napa awk nk bw sy jln2 ke..dgn pantas aku menjawab argghhh malas la..ada keje lain nk buat..he2..konon la..pdhal dlm hati yeahhh..dia mcm offer nak jumpa je kan..tp aku ttap ego ckit he2..



training bdk sekolah

tp x lama pun aku telefon semula aturkan temujanji utk kali pertama dan mungkin yg terakhir..tanpa melengahkan masa terus aku telefon partner aku yg bernama us asri..2 nama singkatan dia la..ajk dia teman sekali jumpa gadis 2..segan la kalau aku sorang2..ok kami pun jumpa di KFC..daerah mana rahsia la ok he2...terketar jugak la jantung nie..mcm ne ni nak jumpa nk borak psl apa pun x tau..dah la time parking kete aku blh lak langgar tiang mujur x cedera teruk kete haha..nampak sgt aku gementarkan nak jumpa gadis 2 hu2..


fitness test

tiba di KFC aku order la..bang kasi sy milo ais 2..utk aku dgn us asri..gadis 2 dah lepak kat table dah dgn kwn2 dia..seramai 4 org..dia bw geng 2..ok xpe..aku pun dgn selambe badak tanpa segan silu mengkarung aku dgn us asri ni lepak la dgn dorang..sembang bese la mula2 xde idea sgt..dah lama2 rancak pulak tambah pulak kwn kpd gadis 2 abg dia kwn dgn aku haha..memang jd topik perbualan la..tu la kuasa ALLAH kan..x disangka2 je..time tgh lepak2 2 adik angkat aku baru blk dr asrama nak jak lepak sekali tp dia nk cepat..so x dpt la jumpa..lupa nk gtau nama adik aku 2 nurul..


ni la us asri..

nak dijadikan citer nurul ni kwn jugak dgn gadis yg aku jumpa nie..mmg secara kebetulan la..ok lepas dh sembang2 semua..hari hujan renyai2 kami nk blk la..so gadis 2 pn nak blk..tp aku offer nak anta dia blk ke rmh..aku dgn us asri anta la dia ke rmh..blh thn jugak la jauh rmh dia tp xpe ntah bila akn ada masa lg nk tau rmh dia tau nk jumpa lg ntah2 perjumpaan ni kali terakhirkan sapa tahu..kte merancang ALLAH tentukan..ok kami pun gerak la ke rmh dia disekitar Bera he2..sebelum 2 aku singgah anta kwn gadis 2 dihospital coz mak dia keje situ..

lepas ke hospital kami gerak ke rmh aku jap abg aku suruh anta cd aduh mcm2 la..pas 2 kami singgah dimasjid tunaikan solat asar dulu..pe2 pun ingat dimana anda berada...apa pun anda buat jgn lupa tanggungjawab kpd yg maha esa..2 pesanan dr org tuaku..dah settle solat semua kami gerak la ke Bera..dlm keadaan hujan renyai2 mcm romantik je kan hahaha..

aku pergi Bera bertiga us asri + gadis 2 + aku=3....so nak dijadikan cite lg..terlintas dihati nk singgah rmh nurul adik aku 2..dia duk area Bera 2 jugak la..ok tanpa melengahkan masa dh nak magrib nie..pg la ke rmh nurul 2..tp blh lak sesat pdhal dh pg 2 kali..yg si gadis 2 pun lupa jugak rmh nurul adoila..us asri lg la xtau sbb x pnh sampai..yg dia tau rmh kwn dia yg kenduri kawen ari 2..mmg xde kaitan dgn rmh nurul langsung hahaha..


jalan2

dah sesat jam ditangan menunjukkan jam 7.30malam..so aku buat keputusan secara kuku besi..kita pg masjid dulu la solat magrib..ok jumpa masjid solat magrib dulu..yg lawaknya gadis 2 sms ke aku 'awk cpt skit sy x jumpa tempat jemaah prempuan nie' hahhaa aduh aku baru jek pas baca doa ckit..trus cergas kuar ke kete dia dah xde tempat nk tuju la 2..kih2..

dah settle solat..aku telefon nurul tanya rmh dia..tp bkn guna hp aku guna hp gadis 2 la hu2..nurul pun bg la direction tp aku kena sound dgn bdk bertuah 2..dia ckp 'abg ni dh pg 2 kali pun x ingat adoi la' hahaha..sampai rmh nurul dlm jam 7.50 malam..x pnh2 aku g rmh org time magrib..tp mende x dirancangkan..so kedatangan kami disambut baik dgn org tua nurul..ayh dia mak dia pun dah kenal..ok la kami dijamu ketupat+rendang+kek+teh o=sedap giler..


ini la nurul yg dimaksudkan

yg lawaknya tgh sembang2 dgn mak nurul nie..tgn aku sdg membuka ketupat..mak dia buat ketupat nie...aku buka2 eh susah lak nk buka..mak dia pun tegur la buka dr bwh 2 la kan senang..aduh merah padam muka aku haha...bkn x reti buka tp bese aku buka dr atas secara tertib la org ckp..rupanya ada cara mudah lg..kih2..malu2..tp relax je la..time tgh mkn 2 aku sms gadis 2,,'cepat ckit nk blk dah nie..sy jauh lg nk blk nie' dia tgh mkn kt dlm rmh dgn nurul..aku sempat la sembang2 dgn nurul 2..lama x jumpa dia..



tgh2 sembang sambil mkn..aku dgr hp berbunyi sms aku baca la sms 2 'amboi ckp nak blk cepat dia 2 duk makan sakan lg' ha2..rasa2 sapa bg sms 2?si gadis 2 la sms aku..kah2..ok2 aku pun mkn la dgn segera..kacau betul la dia 2..nk layan ketupat pun ssh..nk layan selera sedap 2..dlm hati geram jek nak minta plastik tapau bw balik hahahhaahaah....ni idea ank sedara ku..time aku taip nie dorang ada kt sebelah sama2 membaca kih2....

ok pas 2 aku minta izin nk blk pk cik sy minta diri dulu la ye..terima kasih bg mkn ketupat..sgt sedap..ok dh salam dgn pak cik 2..kami pun berangkat pulang..menuju ke rmh gadis 2..dah hanta gadis 2 pulang dgn selamat..aku + us asri pulang semula ke tnh air kami la he2..kena segera coz ada futsal mlm 2 jam 11....yeahhhh...


bang pinjam moto blh he2

dipendekkan cerita sesungguhnya ALLAH maha mengetahui segalanya..drpada niat xnk jumpa sampai ke rumah la aku hantar gadis 2..pas 2 pg rmh nurul pulak..syukur sgt diberikan peluang..aku x berterima ksh kpd gadis 2..tetapi kpd ALLAH sebab ALLAH yg menentukan pertemuan kami semua nie...krn memberi ruang dan mengaturkan segalanya..semoga akan diberikan peluang sekali lagi utk ketemu..hatiku sgt gembira...

salam eiduladha...kpd semua pembaca..

3 comments:

Anonymous said...

cerita dah panjang berjela jela pas tu boleh kata di pendekkan cerita pula...

cik ezreen @ ara leo said...

hahahaha!!!!
kamu budak jiwang..bweeekkkkksasss ;pppp

azmil mustapha said...

arghh pe pulak..ni citer rekaan je la reen weh hu2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...