About

Salam kepada semua . Hidup ini bagaikan lampu dinding, yang terang dimalam hari, bila minyak sudah kering, pasti ia akan padam sendiri.

13 November 2010

percutian bersama keluarga @ pulau perhentian

Lokasi:Pulau Perhentian
Tarikh:6-9 Ogos 2009

Pada tarikh tersebut aku sekeluarga telah berpakat pergi melancong di negeri banyak penyu bertelur...na na na..ganu kite la mana lg..lg pun percutian ni nk meraikan kepulangan abg aku yg duk di arab saudi 2..dia blk ke tanah air so dh jd rutin la ble dia blk kami semua akn bercuti..dan yg plg bestnya dia la sponsor kami he2..thanks 2 abg yg..tp daa jugak la yg lain sponsor jugak..cian lak nk hrpkn dia jek kan..

ok kami sekeluarga bertolak dr temerloh tgh mlm dlm jam 3pg lbh la kot..aku drive honda kaler merun yg aku langgar lembu 2 bln lps ha2..abg aku drive sang wira dia..mak + ayah + adik naik dgn aku..sang wira lak abg ku sekeluarga..pas 2 ada sebiji unser yg 2 kete kak aku dia sekluarga + akak ku (k.ina) so total brapa knderaan?3 biji kan ha bijak2 mmg bijak la kamu nie...

ok abg akak semua bot nk berjalan dah ni minta semua bertenang ye

kami semua drive la tgh2 pg 2..relax jek seronok la kan ramai2 konvoi..ada masa rasa mcm nk ngeteh jek kami singgah la lepak ngeteh dulu..mula dr Temerloh - Cherating aku lead the way org ckp 'Ranger Lead The Way' he2..pas 2 singgah solat subuh di surau area cherating 2 pa nama ntah la..dah selesai solat subuh kami shoot terus ke ganu..kami tiba dia Kuala Terengganu dlm jam 9 lbh gitu la..singgah pulak utk sarapan pg..kalau dh ke Terengganu org ckp rugi kalau x pekene nasi perdagangankan?so kami usha port baik punya mana nk mkn nasi perdagangan nie..last jumpa satu gerai nie cool jek sebelah hospital lg.. kalau x sedap nasi 2 lempang jek tuan gerai 2 terus hantar ke hospital ke sebeloh 2 hahaha...

makan punya makan..sedap la pulak aku minta la dgn selambe sebungkus lagi..penat drive jauh nie kena mkn lebih sikit he2..muka semua dah kenyang je kan..baru hajat hati aku nk change drive aku nk duk sebelah suruh adik aku drive lak..sekali akak aku minta drive unser dia da..tp ada terer aku 'bin' = arah adik aku drive unser aku bw kete aku 2 lg..so x dpt la nk rehat isshhh bengang betul..

tiba dijeti 2 dlm jam 11 @ 12 t.hari la..angkat2 barang semua naik bot terus ke pulau 2..aku relax jek sebabnya ni kali ke-2 dah aku dtg tp bkn menginap kat tempat yg sama la hu2..cuma suasana pg dgn family nie lain ckit aura dia..mcm bio aura water filter 2 la kih3...ok kami pun sampai la ke lokasi kami sewa chalet Samudra Beach Resort perghh pantai dia mmg gred A la..kalau ada huruf sebelum A aku bg atas dr A lg..mmg cantik giler cacing pita la..geram je rasa nk mandi terus dgn baju2 he2...

kami dah check in semua brg pun dh angkat semua..pe lg kami terus la ke hoi..hoi ke laut nu..mandai ramai2 pekena angin petang sepoi2 bahasa best jek..lupa nk gtau percutian ni turut disertai oleh kwn abg aku yg sama2 kerja di arab 2..dia sampai lewat ckit dr kami sampai..

dah penat mandi2 semua kami naik ke ke pasir main pasir pulak..melayankan ank2 sedara yg dh besar xde besar mana pun time 2 x silap form1 kot plg bsr..ok dipendekkan citer ptg 2 mak aku buat cucur pulak mmg mak memahami la hati dan perasaan aku maklum la penat mandi manda mesti laparkan..ditambah pulak dgn air teh fuhhhh meleleh jek org lain tgk kami makan he2..nak buat sendiri la wei..

hari dh lewat malam kami semua masuk chalet mandi2 siap2 nk g dinner..dinner kami booked kt tauke 2 jek..dia yg masakan..so kami pun mkn2 la sambil sembang2..best jugak menu malam 2..
ok dah selesai makan ada yg masuk bilik konon nk lepak2..pas 2 lena la 2..tp aku x la..aku lepak tepi pantai dgn anak2 sedara ku..layan kerenah dorang la..lepak2..sembang ntah pe2 jek..angin best lak time 2 mmg syok la kan..

dorang semua dah msk bilik dah lewat mlm tinggal la aku sorang2 kt pantai 2..aku baring ada satu kerusi 2 port baik punya sejuk giler..lalu aku pg msk bilik ambik sweater brand nike aku berwarna biru hahaha..aku ambik tp x tdo lg lepak semula kt luar 2..baring2 kat kerusi 2..tgk pemandangan malam yg indah agak2 dh sejuk ngantuk tahap gaban aku pun masuk la tdo...

ok esknya abg aku>>abg man & abg aa pulak sampai dorang lewat ckit sampai sebabnya dorang x dpt cuti awal..dorang tiba dlm jam 11 t.hari gitu la..

ini la abg aku yg dimaksudkan baru sampai 2..ni ank dia iko aku panggil he2

kalau bab bergaya mmg serah ke iko nie..

ok ni abg aku yg sorang lg baru tiba juga nie..

gambar ni plg mahal..beg on air 2 aku snap he2..

aku pun pe lg sambut kehadiran dorang dgn tangisan la eh xde la main2 jek..mana main nangis2 nie..ngarut jek...ok aku pun pg la tlg angkat brg2 dorang 2..nk try angkat bot tp berat la pulok..dorang dh check in bilik apa semua..dorang turun mandi manda bersama kami semua..tp wife dorang x dpt join la..sedihkan kiranya x cukup corum la family kami ari 2..k.ida kena tugas apa ntah hal kerja la.sama dgn k.rosha pun dia ada kursus kot..so suami msg2 la dtg dgn bw ank msg2 he2..ptg 2 kami mandi la ramai2 bestnya...ha lagi sorang xdpt join holidays nie abg aku yakni abg ady time nie dia bertugas kt sarawak so jauh la dia nk blk cian ke dia hu2..

ptg 2 kami trekking ke pulau sebelah tempat 2 mmg port nk snorkelling la..ikan2 mmg lawa2..cun melucun org ckp..air jernih tu la kuasa ALLAH..so aku la bw dorang trekking sebabnya aku dh pnh sampai ke lokasi 2..dlm 1 jam la perjalanan 2..xde la penat mana pun..mak ayah & ank sedara aku naik bot ke seberang pulau 2 yela dorang mana larat nk jalan kaki..kami pun trekking la ramai2 best2 hutan jugak la sepjg perjalanan 2..jalan2 kami tiba dilokasi terus pakai google bkn google.com ye..dh siap pakai2 semua terjun la pe lg ikan dh tunggu nk bg mkn 2 bg ikan makan byk la dorang duk main2 sekitar kita jek...

cantikan pantai yeahhh...

ni la anak2 sedara aku dorang duk main tepi pantai suka sgt...ptg 2 kami main bola ramai2

tu dia gambar tempat kami snorkelling cun x?

gambar akak2 aku dan mak aku...

nk bergayut tp dahan ni rendah lak

suka betul dorang nie..siap angkat tgn lg

time ni dorang tgh snorkelling aku main kayak la pe lg..

ni lokasi kami snorkelling air dia jernih sgt

ok selepas penat mandi manda bersnorkelling la pe semua..kami pakat jom pulang ke chalet..kami pun blk la..setibanya kami di chalet 2..pas solat asar kami relax lg kt pantai dpn chalet kami..pakai baju mandi semula mandi kt depan chalet 2 lak..main bola pulak ramai2 fuh penat wei..main bola pantai nie..bola beracun la..sdg2 kami main 2 ada ank mat salleh dri france kot nk join sekali..ok la jak dia main sekali..ambik nak dia kena baling bola berdebab jatuh hahahhaa...tp ats pasir x sakit la..dia seronok dpt join..tp yg paling best ank sedara aku kena baling bola sedebab atas kepala dia jatuh mcm nangka da....x silap aku naim kot..aduh pening jap kepala dia ckp hahaha..yg balingnya ntah la aku pun x ngat sapa abg aa kot..

time ni nak pergi ke seberang pulau port snorkelling

air dia mmg jernih gilerkan..

muka penat je..mau x jln mendaki jek he2

mandi2 best tp bdk2 main kat tepi2 ok

sambil2 kami main 2 akak aku k.ani bancuh air nata de coco pulak dgn susu mmg sedap la..jug air xde..guna besen pun jd la yakin bersih..apa nk ckp hsb sebesen 2 dh penat2 main haha....
ari pun dah nk malam kami semua mandi settle apa yg patut..seharian ptg tue jadual kami penuh dgn aktiviti riadah yang amat memenarkan sistem pernafasan serta saraf2 tunjang haha tp yg penting best dan enjoy giler....ok ari pun dah malam lepas solat isyak apa semua settle then pg dinner kt hotel sebelah chalet kami nama dia awana resort tempat mmg kelas la nk tdo mau beratus jugak semalam hu2...mlm 2 special ckit ari akhirkan..abg aku payung makan besar punya...seronok time ni berkumpul makan sama2..ada pulak yg ambik order 2 awek nk cun lak 2..haha..kacau terus la..kacau jek bese la..gurau2 mcm 2 jek..mujur x kena baling mangkuk jek kih2..malam 2 lps kami makan dorang semua blk bilik dan tdo la..aku mcm bese la..relax dulu tepi pantaikan sbbnya esok dh nk balik ke Pahang..so hayati keindahan alam semulajadi habis-habisan dulu he2..

time ni ank2 sedara aku ontheway nk snorkelling
terserempak dgn monyet tauke google nie

buai..buai ku laju..aku nak kawen dgn ank raja cait perasan

2 bukti dia akak aku bancuh guna besen haha..tp layan jek

mak & k.ani menjadi pembancuh air utk kami selepas penat main
thanks u all muahhh

muka penat je main airkan..pas nie sambung semula

ok permainan bersambung semula lepas ngeteh nate de coco td

tu akak ipar ku k.tie..tgh dukung idayu time ni yuyu moody ckit
sebelah 2 ayah aku dukung qis @ maskot tayar michelin haha

ni penjaga gol team aku si akak azreen

abg aa dah nak terlondeh je suar 2 haha

hari ni..ari akhir kami bercuti..pas sarapan pagi kami semua kemas2 brg siap2 utk balik..kami sarapan kt hotel sebelah 2 juga..awana beach resort 2..tp kali ni x dpt jumpa awek 2 dia shif mlm la xde rezeki la 2..ok lps makan semua kami tunggu bot dan lagi ambik gambar ramai2 sebagai kenangan hidup bersama..apa2 pun kenangan ini tdk akan aku lupakan sampai akhir hayatku..
ni la saat paling manis ketika bersama keluargaku..

ayah sedang menunggu bot dtg nk balik dah

napa ni alif duk sorang2 je..jatuh nanti

dinner dimalam terakhir..esk nak blk dah

tidur pulak dah org ambik pic dia he2

Terima kasih kpd semua ahli keluargaku krn sudi meluangkan masa bersama kita semua..terima kasih kpd abg yg & kerana menjadi penaja percutian kami ini he2..x lupa jugak kpd adik beradik lain yg turut sponsor apa2 la x ingat la pulak..makan malam..minyak kereta..makan tengahari byk lagi la yg anda semua sponsor..dan yg paling penting..terima kasih kpd ALLA SWT kerana memberi kesempatan ini kpd diriku bersama keluarga diharapkan akan ketemu lagi suasana mcm nie dilain hari....sayang sgt la kt keluarga awk nie muahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh