About

Salam kepada semua . Hidup ini bagaikan lampu dinding, yang terang dimalam hari, bila minyak sudah kering, pasti ia akan padam sendiri.

12 November 2010

camping lagi yahooo..XPDC LATA HAMMER


salam semua kali ini saya nak berkongsi pengalaman bersama anda semua..kami semua nie mmg suka aktiviti rekereasi ni terutama menjejaki air terjun..mcm2 pengalaman la kami hadapi semasa camping tue..tp syukur kpd allah sebab tiada lg masalah yang rumit..setakat minor injury tu bese la kan..ok ari 2 kwn sy post psl pergi lost world water fall @ jerangkang kan?ada,korang check semula nanti..

lokasi:air terjun lata hammer bentong
tarikh:9-11 julai 2010..

kali ni sy nk share pasal pergi water fall lata hammer lak..
kami pergi seramai 8 org..dorang ni mmg geng kami la kalau ada event camping team ktorg la nie ..terdiri drpada asri,majdi,arih,zaha buff,zamri cencurut,wan ayam,akim angsa & aku la org pggil amer boyer hahaha..ntah pe2 jek dorang nie kan..main sdp jek kasi gelaran..bese la 2 team kami ni klau dah jumpa memang riuh la utan belantara 2..hbs haiwan pun diam he2.. kami pergi 3 ari 2 mlm jek..naik 2 biji kete la..kete zaha buff & kete aku nissan skyline hoho.. sampai ke lokasi kami parking la kete pas 2 kena trekking dlm 1 jam lebih la nk sampai ke lokasi 2..

mcm bese la dorang ni scara tak sengaja lantik aku la jd kapten utk camping kali nie..pas nie org lain la pulak..yg bestnya ada kwn aku sorang 2 nama dia asri atau ustaz asri latik aku sbb pengakap kelana ntah bile aku msk pngakap pun x tau main petik je dia 2 haha..

kami sampai ke lokasi lbh krg jam 6 ptg..lalu aku memberi arahan kpd geng2 aku..

'ok brg2 berharga semua letak bungkus molek2 sbb nk msk dlm laluan berair jap lg'

dorang pn dgn pantas simpan semua brg2 berharga mcm hp,kamera,wallet dan lain2.yg bestnya aku bg arahan 2 tp hp aku yg msk air adoi la he2..x psl2 rosak anta repair lps blk camping 2..

kami trekking utan 2 dlm keadaan gelap sbb baru pas ujan dlm jam 6.30 ptg kami mula trekking..sampai ke lokasi kami mendirikan khemah dan solat maghrib..oppss lupa nk gtau sbelum kami treking tu bakal imam muda musim ke 2 ustaz majdi membaca doa la utk mengelakkan dr sebarang msalah..trutama masalah dgn mahkluk halus hu2..maklum la hutan jln time nk mlm lak 2..

majdi ni graduan dlm bidang syariah ok lulusan KUIN..degree lg..kami sampai ke lokasi dlm jam 7.30 malam..dah gelap so x nampak sgt air terjunnya..tp keesokkan pgnya ya allah maha pencipta sekalian alam mmg cantik air trjun 2...

ok ni ada la gambar ckit utk tatapan bersama..




wan ayam,majdi,us asri & zaha buff..relax dulu penat..

menu mlm pertama mcm bese la sardin 3 rasa + nasi putih




ni la air terjunnya ya allah ciptaan mu mmg indah sekali



kelihatan zaha buff(oren),wan ayam(baring)
& zam cencurut(tdk berbaju) di khemah kami


seksi ckit gambar ni..apa yg nk ditunjuk air terjun belakang 2



tgh2 syok kami mandi ada tetamu x diundang
ular sawa batik hu2..blh thn besarnya..
ada besar betis aku kot..

arih dpt ikan besar punya haha..
yg pasti life jacket kena bw incase kecemasan


ok masa utk pulang..dh mcm askar jek aku & wan ayam

5 comments:

Anonymous said...

mcm menarik.. boleh guide group kami tak nak kesana..

Anonymous said...

boleh je kalau kena pd masa dan tarikhnya..xpun akan hantar la dr ahli grop kami ni guide anda..
regards
azmil mustapha

Anonymous said...

gambo xbanyok ade nie...

azmil mustapha said...

boleh jek kalau kena pada tarikhnya..xpun slh sorang team kami ni la akn follow jd guider..

azmil mustapha said...

cukup la 2 x larat nk upload gambo byk2 hu2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...