About

Salam kepada semua . Hidup ini bagaikan lampu dinding, yang terang dimalam hari, bila minyak sudah kering, pasti ia akan padam sendiri.

21 January 2011

Copa Del Ray : Last 8 ( 2nd Leg ) Atletico Madrid vs Real Madrid

  1. Ronaldo eases Real past Atletico

Thursday January 20, 2011 Quarter-final Finished Estadio Vicente Calderón

Atlético Madrid 0 - 1 Real Madrid

  • Cristiano Ronaldo 23’
( Real Madrid won agg 1-4 )

Dengan semua fokus sebelum perlawanan pada spekulasi tentang kedudukan Jose Mourinho, timnya menghasilkan paparan benar-benar berkesan untuk menutup berjaya agregat 4-1.
Real tidak memenangi pertandingan sejak tahun 1993 namun hanya pemegang berdiri Sevilla di jalan final berpotensi dengan Barcelona.
Ronaldo diselesaikan mengikat setelah pindah high langka di malam hari sebagai Atletico frustasi menyusul keputusan Quique Sanchez Flores untuk bidang formasi agak negatif di bangun dari kecederaan Sergio Aguero.
Atletico kurang memiliki intensitas dalam permainan mereka dengan Diego Forlan bermula sebagai penyerang tunggal dalam ketiadaan bintang manusia Aguero. Ini dimainkan langsung ke tangan Real sebagai mantra pembukaan akan bermula stop-basah atmosfera.
Iker Casillas hal dimeriahkan oleh memiliki izin rutin dibebankan ke bawah oleh Jose Antonio Reyes tapi Arsenal maju hanya boleh mengambil bola longgar ketika itu terlalu lebar pada tujuan untuk tembakan.
Tidak ada pihak yang kelihatan seperti penilaian sampai langkah pertama di kelas asal melihat Xabi Alonso menyapu bola luas untuk Sergio Ramos dan bek salib itu dibelokkan ke pusat Ronaldo. Bintang Portugal menepuk rumah dalam mod tegas dari pusat tujuan untuk membuat 32 untuk musim ini.
Mourinho dirayakan di busana adat di depan penyokong rumah dan, dengan memimpin 4-1 agregat, tempat semi-final itu hampir terjamin.
Reyes digantikan oleh Diego Costa kerana kecederaan dan pengganti Brazil berjaya untuk turun hak untuk mendesis dalam sebuah salib yang hanya di depan Forlan menunggu.
Tapi itu membuka langka, sebenarnya, dengan Casillas penonton banyak hanya untuk setengah.
David de Gea tidak sibuk, walaupun ia harus menonton drive merendam Ramos terbang dari atas dan Angel Di Maria menitiskan usaha lebar.
Tepat ketika permainan itu melayang menuju babak pertama, Ronaldo menghasilkan saat ajaib yang akan cinta lama dalam ingatan. backheel luar biasa Manchester United mantan bintang itu cukup hati tapi Di Maria mengambil terlalu banyak sentuhan dan semua daya diambil dari tembakannya dengan cabaran bek's.
Atletico sekurang-kurangnya dipertingkatkan gigi pada awal babak kedua dan menunjukkan niat jauh lebih. Casillas akhirnya bekerja untuk menyelam untuk selesa menangkap klip dari Fran Merida sebelum Forlan punya header semua salah untuk mengarahkan jauh dari tujuan.
Nakhoda rumah dikumpulkan lulus hebat oleh Filipe Luis untuk menghantar drive memotong luas pasca kanan Casillas dan para fans akhirnya diberi sesuatu untuk berteriak tentang.
Real terhad pada serangan sporadis tapi Marcelo merasa ia diganjal oleh Juan Valera ketika dia berusaha mengejar cip Ronaldo yang berakhir di pelukan de Gea.
Paulo Assuncao retak drive lebar sementara Alvaro Arbeloa padam sasaran di hujung yang lain dan keyakinan mulai menguap dari bermain Atletico.
Diego Costa melakukan palu tembakan dari atas dari Merida cut-kembali dan ia terus bekerja keras tapi perlawanan merosot menjadi siri kesalahan niggly.
Sergio Ramos membersihkan silang oleh Diego Costa ketika Brazil bermunculan perangkap offside dan mencari Forlan sementara pengenalan Juanfran's dibumbui hal-hal Facebook lebih sebagai pemain sayap bekas pemain Real Madrid tampaknya bertekad untuk mendapatkan dirinya dihantar.
Setelah sudah menjadi ditempah, cabaran terlambat Sami Khedira kecederaan pemain tengah Jerman yang boleh menghadapi mantra di sela-sela sebagai hasilnya.
Marcelo mempunyai bola di net tapi kasar memerintah offside, salah satu daripada sejumlah keputusan yang tidak tepat atau pasti marjinal oleh pembantu wasit sepanjang malam, dan hanya peregangan yang sangat baik oleh Filipe dicegah Ronaldo dari penyadapan di silang oleh pengganti Kaka di injury time .
Semua dalam semua, tujuan membunuh dasi off lengkap dan Mourinho sudah benar taktik sekali lagi. Dia meninggalkan Karim Benzema merenung di bangku sepanjang malam dan ada pasti akan spekulasi lebih lanjut mengenai hubungan pelatih dengan Jorge Valdano sebagai minggu memakai di.
Tapi Real selamat melalui dan akan berharap dari Peserta yang mouthwatering akhir dengan Barcelona lebih bawah garis. Adam Marshall / Eurosport

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...