About

Salam kepada semua . Hidup ini bagaikan lampu dinding, yang terang dimalam hari, bila minyak sudah kering, pasti ia akan padam sendiri.

20 January 2011

LA LIGA Game 19 : Ud Almeria vs Real Madrid

 

  1. Madrid stumble to draw at Almeria

Sunday January 16, 2011 Day 19 Finished Estadio Juegos del Mediterráneo

UD Almería 1 - 1 Real Madrid


  • Ulloa 60’
  • Granero 77’
Argentina Pablo Piatti meluncur ke depan rumah selesai rendah untuk menempatkan Almeria depan satu jam, tetapi Granero rawak titik ketika ia digabungkan dengan sesama pengganti Karim Benzema untuk menghancurkan drive yang luar biasa ke atap dari 18 minit bersih kemudian.
Madrid hampir menang dalam-dalam injury time tapi brilian Cristiano Ronaldo's free-menendang menggoncang mistar gawang dan Xabi Alonso tindak lanjut dibelokkan lebar.
Hasilnya meninggalkan Real titik dan permainan di belakang pemimpin Barcelona, tuan rumah Malaga yang hebat dan kemudian pada hari Ahad, sedangkan Almeria tetap bawah, dua mata pemalu keselamatan.
Itu adalah pertandingan membosankan yang melihat pemain bintang Madrid sangat berperforma buruk dan menyoroti perlu membawa pengganti kelas atas untuk striker cedera Gonzalo Higuain - atau sekurang-kurangnya percaya Benzema dengan berjalan di garis start up.
Walaupun mendominasi pemilikan, Madrid kekurangan canggih dan target manusia-alam untuk memegang bola di babak pertama terkenal kerana kurangnya kesempatan.
Salah satu bahagian yang lebih lancar dalam sejarah bola sepak baru-baru ini Real melihat tetamu sebahagian besar mengawal tempo permainan tanpa benar-benar mengancam sementara Almeria mencari sisa pada istirahat.
Dan memo semua kedua-dua belah pihak boleh mengurus, dengan Ronaldo terpencil sebagai striker tunggal dan sebahagian besar penghantaran over-rumit atau polos tidak tepat.
Satu-satunya kesempatan nyata dari pembukaan 45 minit tidak jatuh ke Madrid, ketika sebuah bola rendah yang luar biasa dari kiri oleh Kaka dijumpai Ronaldo tiba di bergerak, tapi kiper Almeria Diego Alves membuat berhenti jarak dekat yang sangat baik sementara Angel Di Maria, tiba di tempat, salah menendang rebound.
Madrid lebih hidup pada paruh kedua, Xabi Alonso memaksa menghentikan lain baik dari Diego Alves dengan usaha jangka panjang dan Sergio Ramos pos lebar ketika ia tiba ditandai di tiang jauh.
Benzema - benched walaupun kesengsaraan mencolok Real kecederaan - membuat pintu masuk untuk Kaka, yang mengejutkan dalam bahawa Brazil telah bermain lebih baik dari Mesut Ozil dan Di Maria, yang sebahagian besar tidak berkesan.
Dan pada tanda jam Almeria memimpin, berkat sepotong keberuntungan dan beberapa harapan membela dari Real: striker Leonardo Ulloa dibenarkan melayang di dalamnya dari kiri dan, saat ia bertembung dengan Ramos, pertahanan Madrid berhenti di trek sebagai Piatti mengunci pada bola longgar dan menyerang ke bawah sebelah kanan.
Jose Mourinho diikuti dengan substitusi lain yang tidak biasa, membawa Ricardo Carvalho dan Granero selama Raul Albiol dan Marcelo, dengan Sergio Canales dan Pedro Leon ditinggalkan di bangku.
sub-Nya Benzema, sementara itu, hampir tidak menyentuh bola sebagai Madrid bekerja keras ke depan, cranking sampai tekanan tapi hampir ujian Alves dan pembelaannya.
Mereka mempunyai berteriak layak untuk penalti ditolak ketika Juanma Ortiz tampaknya meluncur ke Ronaldo dari belakang, tapi banding Real setengah-hati untuk tidak ada sebagai wasit melambaikan tangan bermain.
Tetapi ketika Benzema bentak ke dalam hidup Madrid meratakan: orang Perancis, yang telah gagal mewujudkan sejak menyertai dari Lyon musim lalu, mengambil bola di tepi kotak dan, dengan punggung ke destinasi, menahan dua cabaran dan menjentikkan ke itu yg bergerak maju dgn cepat Granero, yang memukul selesai cemerlang di atas kepala Alves dan ke atas gawang.
Madrid mendorong untuk pemenang tetapi mereka gagal untuk menguji Alves sampai tepat pada saat kematian ketika, setelah jarak jauh Ronaldo tendangan bebas ditangani di tepi tempat oleh modeste M'Bami, Portugis fizzed usaha kedua-dua dari bahagian bawah Bar.
Alonso bertemu rebound dengan tembakan yang sangat baik tetapi ketika yang disekat semuanya berakhir, Madrid gagal untuk memenangi hanya keempat kalinya di La Liga musim ini. Reda Maher / Eurosport

    No comments:

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...