About

Salam kepada semua . Hidup ini bagaikan lampu dinding, yang terang dimalam hari, bila minyak sudah kering, pasti ia akan padam sendiri.

19 January 2011

kekasihku dilarikan orang..

salam semua..
lama x mengupdate blog nie..mujur x kena blok je haha..busy ckit sbb 2 lama x update..
kali ni gua nak update ttg satu cerita la tdk ada kena mengena yg hidup mahupun telah mati atau nyawa2 ikan..x kira la ikan apa korang nk ikan apa?patin gua blh bg rm14 sekilo..eh mende ni psl ikan lak..adoi..



al-kisahnya begini la..cite nie agak sedih la klau dihayati betul2...sambil ditgn ada kerepok xpun nusantara hijau..blh bw menangis la hahaha..ok gini citer dia..ada 2 citer gua nk citer nie..semuanya kisah benar ok..tp nama dirahsiakan la demi maruah agama bangsa dan negara..citer yg pertama:



kes 1...



1. ada sorang mamat nie kwn baik gua la..dr sek men lg..pas putus hubungan kejap pas spm..pas 2 dia sambung study kt komuniti gua sambung kt uitm..baru2 ni la jumpa dia semula sebelum raya krismas 2010..bkn gua sambut raya 2 ok..gua lepak dgn dia sje lama x jumpa..sembang punya sembang dia citer la yg tanggal 25 dis 2010 ex dia nk tunang dgn org lain..shiolion betul la pempuan 2..



menurut citer kwn gua nie..ikutkan dorang patut tunang bulan 10 2010 thn lepas..tp ex dia 2 minta delay dulu..member gua ni setuju la supaya delay dulu..kwn gua ni syg giler la kt awek dia 2..dh lama bercinta mahu x syg family pun dh kenal..dlm diam rupanya ex dia 2 main kayu 3..nk jek gua hempuk dgn kayu bercabang 3 baru dia tau mcm ne rasanya..x kisah la kayu pokok rambutan ke pokok jambu ke janji sbg pengajaran..



ex kwn gua nie pulangkan cincin risik pd kwn gua nie..perghhh menyirap jek family pempuan 2..ikutkan family pmpuan 2 suka dgn kwn gua nie..tp ex kwn gua nie lak buat hal dia ada laki lain rupanya..kwn gua pun terima je la dia minta putus hubungan 2..nk buat mcm ne dh xde jodoh katanya..tp gua tau dlm hati dia mesti sedih..gua pun tenteramkan la hati dia mlm 2..sebelum majlis pertunangan ex dia pd 25 dis 2010..gua ajk dia kuar minum pekena mee goreng dgn kwn2 lain..gua nasihatkan kt kwn gua 2 sabar la..pmpuan ni kdg2 suka buat hal..dia pun dh blh terima semua 2..dan dia redha je..kepada kaum hawa jgn la mainkan perasaan laki weii...kwn gua baik orgnya 2..



kes 2....



pe perasaan korang kalau org yg ko minati buat hal lak..pd mulanya dia ckp 'sy sebenarnya sukakan awk tp sy x blh tergesa2 menjalinkan hubungan dgn awk'..si lelaki ni pun ok la terima pandangan pmpuan 2..pmpuan 2 ckp jgn melayan sgt pmpuan lain laki ni pun ikutkan..sbbnya nk jaga hati gadis yg dia suka 2 la..lupa lak nk citer pengenalan..ok pengenalan dia lelaki ni kenal dgn seorg gadis dlm FB jek..pas 2 dh jumpa lepak ngeteh apa semua dah kira rapat la..laki ni pun luah la perasaan pd gadis 2..then gadis 2 ckp relax dulu sy pun sukakan awk tp jgn tergesa2..



laki 2 pun ok la dia xde hal asalkan gadis 2 x main2kan dia..laki 2 lak mmg dh minat syg kt gadis 2..so dorang ni msg2 berhubung dlm hp je la..sbbnya gadis gan laki 2 jauh..gadis 2 belajar lg..ok dorang pun ambik keputusan utk berkawan dulu dan ingat pd diri msg2 jgn melayan sgt org lain lebih2..laki ni pun buat la mcm 2 tp sebaliknya pulak pd gadis 2..laki 2 tgk gadis 2 melayan ramai laki dlm fb dia..dan laki 2 terasa la dgn sikap gadis 2..



dorang pun gaduh..sampai satu masa gadis 2 dh x endahkan dah laki 2..ok find..laki 2 pun abaikan la gadis 2 sbbnya dia pk buat nk terhegeh2 pd org yg x sudi..dorang lama x contact..sampai satu masa gadis 2 sms ckp dia demam..laki 2 sbenarnya msh sygkan lagi gadis 2..tp yela mls nk beria sebab gadis 2 x endah pd dia..laki 2 pun ambik berat la suruh mkn ubat jaga ksihatan smpai la gadis 2 dh sihat..dorang berkawan la semula tp x lama..gadis 2 buat hal lagi..



ada satu hari 2 laki 2 telefon gadis 2 bertanya kabar saje lama x dgr kabar..sbbnya laki 2 busy ada keje luar ckit..then laki 2 tanya la..'dh mkn belum'? gadis 2 dgn selambe jwb belum lg 'pak we sy blk kg so x de teman'..perghhh laki 2 dgr berderau darah jantung,hati,paru2,buah pinggan semua bergegar ni mujur x tercabut jek..laki 2 pura2 cool..'ooo dah ada bf erk..ok la sy xleh kacau gf org' kata si laki 2 lalu memutuskan panggilan..laki 2 tgk la fb gadis 2..rupanya mmg betul gadis 2 in relationship with someone..kali ke-2 laki 2 bengang..so laki buat keputusan xnak berhubung dh dgn gadis 2..biar pun laki 2 ckp sebenarnya dia sygkan gadis 2..dh lama dia teringin berkenalan..tp biarlah gadis 2 dgn bf dia..laki 2 doakan gadis 2 bahagia kekal abadi..amin..




pesanan kpd org yg bercinta atau dilamun cinta:


tak kira dimana pun kita berada..
tak kira dgn siapa pun kita berkawan..
tak kira apa pun kita buat..
ingat kita sudah berpunya(kekasih)..


senangkan ini la ayt yg paling mantap..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...